تعداد بازدید: 1915

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 8 آذر 1385-0:0

روحي:در سفر احمدي نژاد،مشكلات" نساجي مازندران" و" فرش البرز" بررسي مي شود

نماينده بابلسرگفت:با افزايش سن بازنشستگي موافق نمي باشم


عضو هيات رئيسه فراكسيون كارگري مجلس هفتم , ضمن اظهار نگراني از وضعيت بحراني صندوق‌‏هاي بازنشستگي و از جمله صندوق تامين‌‏اجتماعي ,گفت‌‏: طرح افزايش سن بازنشستگي نمي‌‏تواند طرحي موثر براي تقويت اين صندوق ها باشد .


"حجت الله روحي"  تصريح كرد : با افزايش سن بازنشستگي موافق نيستم و اعتقاد دارم كه در شرايطي فعلي كه با بيكاري ميليون‌‏ها جوان مواجه هستيم , اين موضوع طرحي موثر و مناسب نخواهد بود .
نماينده بابلسر در مجلس , با اشاره به بدهي‌‏هاي سنگين دولت به تامين‌‏اجتماعي گفت‌‏: اين موضوع و تعديل كارگران بسياري از واحدها و عدم جايگزيني كارگران جديد كه منبع درآمد تامين‌‏اجتماعي هستند و هم چنين بازنشستگي‌‏هاي زودرس , صندوق تامين‌‏اجتماعي را با بحران مواجه ساخته و دولت بايد در انديشه تقويت و حمايت اين صندوق و ديگر صندوق‌‏هاي حمايتي باشد .


او از سفر قريب الوقوع رئيس‌‏جمهوري به استان مازندران خبر داد و گفت‌‏: قرار است در جلسه هيات دولت كه در استان برگزار مي‌‏شود , مشكلات دو واحد توليدي بحران زده از جمله" نساجي مازندران" و" فرش البرز" بابلسر بررسي و تصميمات لازم براي آنها اتخاذ شود .

از سوي ديگر نماينده كارگران مازندران مي گويد كه 50 درصد واحدهاي صنعتي اين استان با ظرفيت كامل كار نمي‌‏كنند .

"نصراله دريابيگي" تصريح كرد‌‏: اين وضعيت در مورد واحدهاي نساجي وخيم‌‏تر است و به جرات مي توانم بگويم كه كارخانجات نساجي استان مازندران با 20 درصد ظرفيت فعال هستند كه چنانچه مورد حمايت قرار گيرند مي‌‏توانند با ظرفيت كامل كار كرده و زمينه اشتغال هزاران نفر را فراهم سازند .


"دريابيگي" با اشاره به اينكه شهرستان قائم شهر در سال هايي نه چندان دور مهد صنعت نساجي بوده و واحدهاي نساجي منطقه زمينه اشتغال حداقل 10 هزار نفر را فراهم مي ساختند، گفت‌‏: امروز وضعيت واحدهايي چون" نساجي شماره يك" ," تلار"،" طبرستان" و" چيت‌‏سازي بهشهر" رقت بار است و كارگران ديروز , خانه نشينان امروز شده اند و هزاران شاغل صنعت بيكار شده‌‏اند .


اين نماينده كارگري گفت‌‏: شايسته جوانان مازندراني نيست كه بيكار باشند و قوايشان هرز رود .
"دريابيگي" به وضعيت شركت زغال سنگ البرز مركزي اشاره كرد و گفت‌‏: اين شركت در سالهايي نه چندان دور 10 هزار كارگر داشت و امروز صرفا 400 نفر در آن فعال هستند. آيا مفهوم حمايت از اشتغال همين است !!
اين نماينده كارگري گفت: سرسبزي مازندران , چادري است كه محروميت هاي كشنده آن را پنهان كرده و كارگران در باتلاق فقر و محروميت و ... دست و پا مي‌‏زنند!


"دريابيگي" با اظهار تاسف از فقر معيشتي كارگران استان , به وقايع اخير فرش البرز بابلسر اشاره كرد و گفت‌‏: با وجود تمامي پي گيري‌‏هاي به عمل آمده كارگران اين واحد و كارگران بسياري از واحدهاي بحران زده و تعطيل شده مازندران بلاتكليف هستند واقعا نمي‌‏دانيم كه چه بر سر صنعت و اشتغال استان خواهد آمد.(ilna)



    ©2013 APG.ir